Frage / Problem
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Antwort / Lösung |
Wenn ich Coimbra starte bekomme ich eine Meldung, dass kein
Datenbankprofil vorhanden ist.
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Um mit einer bestimmten Datenbank zu arbeiten, benötigt Coimbra
ein Datenbankprofil, das vom Administrator der Datenbank erzeugt und an die
Benutzer weiter gegeben wird. Falls Sie Administrator sind, müssen Sie eine neue
Datenbank erzeugen (mit Hilfe von Coimbra/Admin). Beim Erzeugen einer neuen
Datenbank wird automatisch auch das zugehörige Datenbankprofil erzeugt. Datenbankprofile
haben als Filename entweder "kdblic_*.iii"
(alte Version von Coimbra) oder "coimbra_*.cpf"
(neuere Versionen - 1.120 oder höher). Datenbankprofile sind in jenem Verzeichnis
gespeichert, wo Coimbra installiert ist.
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Ich kann mit dem eingebauten HTML-Editor ab einer bestimmten Position, das Dokument nicht mehr bearbeiten, weil sich der Cursor nicht an diese Stelle setzen lässt.
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Der eingebaute HTML-Editor ist empfindlich auf Syntax-Fehler. Beseitigen Sie den Fehler auf der HTML-Sourceebene.
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Wenn ich Coimbra/Admin unter Windows 98 starte bekomme ich einen Fehler "Exception EOutOfResources..." und Coimbra startet nicht. |

Windows 98 und Windows ME sind im Gegensatz zu Win/NT, Win2000 und Win/XP aufgrund der beschränkten Speicherarchitektur nicht in der Lage beliebig viele Programme zu starten. Da Coimbra ein ziemlich umfangreiches Programm ist und vergleichsweise viele Systemressourcen belegt, kann es unter Win98 und WinME zu diesem Problem kommen, falls Sie etliche andere Programme (z.T. auch im Hintergrund) laufen haben. Die neuesten Coimbra-Versionen (ab Release 1.199) sind zwar bezgl. Ressourcen-Verbrauch optimiert, es kann aber bei manchen Systemen trotzdem zu diesen Problemen kommen. Als Abhilfe empfehlen wir, alle anderen nicht benötigten Programme zu schließen. Wieviele Ressourcen von den laufenden Programmen verbraucht werden, kann mit dem Programm "Ressourcen-Anzeige" (Programme / Zubehör / Systemprogramme) angezeigt werden. Stellen Sie sicher, dass vor dem Start von Coimbra ca. 65% der Ressourcen frei sind.
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Ich kann HTML-Dateien nicht editieren. |

Sie haben wahrscheinlich den MS Internet Explorer
5.0 (oder höher) nicht installiert. Coimbra braucht einige Windows-Systemdateien die
mit dem IE5 ausgeliefert werden. Um zu überprüfen, welche Version des Internet
Explorers installiert ist, starten Sie diesen und klicken Sie auf Hilfe/Info.
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My system does not display any embedded multimedia
pieces (shockwave, movies, Java applets, Macromedia Director, Authorware,
....). |

Coimbra contains two different HTML viewers: a simple one, which always
works (even under operating systems which do not contain some required
system files); this simple viewer is only capable of diplaying simple HTML
(version 1.1) and images. The second viewer is a full-featured one which
is capable of displaying any format which can be displayed by the Microsoft
Internet Explorer. In fact, Coimbra is using the ActiveX interface of the
Internet Explorer to display its documents. So when Coimbra does not display
a certain format, you most probably did not install the corresponding plugin
in the Internet Explorer.
The two viewers can be switched by using the command "Setup/Database
Configuration/General/Use Webbrowser to Display HTML Pages" in Coimbra/Admin. |

After starting Coimbra it displays a list of
available databases. However when I select one of the databases, the error
message "dbsysinfo.iii not found"
is displayed. |

This error message indicates that the database cannot be found in the
specified location (which is stored in the database profile). This can
be the case when using mounted network drives (if the drive letters have
been changed). You should contact the administrator of the database to
resolve this problem. |

I am working with German documents and Coimbra
does not show up keywords in the full index which start with a German umlaut. |

This problem is caused by a wrong configuration file for the full text indexing engine.
By default, the engine does not allow German umlauts as a starting character. However this can be
easily changed by adjusting the configuration: in Coimbra/Admin click on
"Tools/Indexes/Configure Indexing Process/Full Text Index" and change the line with
the keyword "/Allowed1stChars" to:
/Allowed1stChars=41-5a, 61-7a, FC, DC, F6, D6, E4, C4
Thereafter you have to start the indexing process. When finished the full text index contains
all words starting with German umlauts, too.
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If I try to edit an HTML page using the built-in
HTML editor, I receive an error message "OLE Error 80100004" and
the editor does not start. |

The built-in HTML editor is sensitive to syntactical errors of the
HTML code. For example, this message is displayed if the HTML code contains
the tag <BODY> twice, or if the tag <TITLE> is not part of the header
section of the code. If this error occurs, the best way to go is to switch
to the HTML sources and correct the problem in the sources.
Hint: unfortunately, there is a large number of Web pages, which are
syntactically incorrect. We recommend to check any HTML pages for syntactical
errors before importing the documents to Coimbra. |

During the installation of Coimbra the system
displays the error message "Cannot register component". |

This messages occurs if you have no rights to change the Windows registry.
You have to log into your Windows system as an administrator and repeat
the installation. To our current knowledge, this is only a problem with
Windows NT and Windows 2000. A similar message may occur if an older version
(< 5.0) of the MS Internet Explorer is installed on your system. |

When I try to load a remote database,
Coimbra seems to hang for a long time returning with a "timeout error" message.
Local databases work perfectly. |

You most probably have a problem with a firewall or proxy server between
your computer and the remote computer where the database is located. These
problems can easily be resolved by telling Coimbra the parameters of the
firewall. You can either use the program firewallsetup.exe, which
comes with Coimbra, or use the command Setup/Firewall in Coimbra/Admin. |

Some small PNG images create an error message displaying "An error occured during an image operation".
Thereafter Coimbra crashes. |

Coimbra uses a graphics library which is sensitive to images created
by some early PNG implementations. You should upgrade your external editor
to the latest release. This effect is at least well described for Paint
Shop Pro 4. Upgrading to version 6 helps. We'll try to implement a work-around
in the near future. |